Narrowcasting

Narrowcasting is het uitzenden van informatie op moderne beeldschermen. In tegenstelling tot broadcasting is narrowcasting gericht op een specifieke doelgroep op een specifieke plaats. Narrowcasting kan heel breed ingezet worden en is voor elk bedrijf een mooie en moderne manier om naar binnen (eigen personeel) of naar buiten toe (klanten, bezoekers, patiënten) te communiceren!

Voorbeeld interne communicatie met narrowcasting
Narrowcasting binnen een grote organisatie of internationaal bedrijf kan dienen als een soort elektronische nieuwsbrief. Al wachtende op de lift of bij de koffieautomaat wordt het personeel snel geïnformeerd over het laatste bedrijfsnieuws. Omdat de narrowcasting uitzending voor en door het personeel is, blijft iedereen betrokken bij het reilen en zeilen van het bedrijf!

Enkele voorbeelden van narrowcasting presentaties die u kunt inzetten bij interne communicatie:


  • Verjaardagen van personeel
  • Interne vacatures
  • Voorstellen nieuw personeel
  • Jubilea of andere feestelijke gelegenheden
  • Nieuwe producten of diensten
  • Lokaal weerbericht
  • Lokaal/regionaal nieuws
  • Lokale verkeersinformatie
  • Bewegwijzering
  • Sales targets / KPI’s
  • Verwelkoming bezoekers
  • Onderlinge poules bij grote sportevenementen

Voorbeeld externe communicatie met narrowcasting
Naar buiten toe communiceren is een veelgebruikte optie van narrowcasting. Elk bedrijf of instelling heeft tenslotte iets te communiceren! Dit kan aan bezoekers van een bedrijf zijn, patiënten en familie daarvan of klanten en leveranciers.

Enkele voorbeelden van narrowcasting presentaties die u kunt inzetten bij externe communicatie:


  • Aanbiedingen of acties
  • Product- of merkfilmpjes
  • Afwijkende openingstijden
  • Wachttijden
  • Lokale acties zoals braderieën of goede doelen
  • Lokaal weerbericht
  • Lokaal/regionaal nieuws
  • Lokale verkeersinformatie
  • Social Media zoals Facebook en Twitter
  • Wachtverzachtende filmtrailers
  • Sfeerbeelden (wij noemen dit Moodclips) van bijvoorbeeld natuur, dieren of sport
  • Braintrainers

Bezoekers van een bedrijf kunnen al bij de receptie welkom worden geheten middels het narrowcasting scherm. Binnen zorginstellingenkan narrowcasting interessant zijn als wachtverzachter (ook wel wachtkamer TV genoemd) en als informatiebron. In een retail omgeving kunnen klanten en bezoekers bijvoorbeeld weer geïnformeerd worden over de laatste acties, aanbiedingen en openingstijden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Meer informatie over Narrowcasting?

Wilt u in een geheel vrijblijvend gesprek alle ins & outs weten over Narrowcasting? Benieuwd wat Narrowcasting voor uw interne en externe communicatie kan betekenen? Neem dan contact op met reclamebureau Moodz Concepts & Designs.

Bekijk onze narrowcasting portfolio

Marketing, Social Media, Webdesign, Grafische vormgeving, Film en montage, Animaties en Narrowcasting. Voor al uw marketingvraagstukken hebben wij een passende oplossing. Wij denken en doen graag met u mee. Krijg een indruk van onze diversiteit aan werkzaamheden en bekijk onze uitgebreide portfolio.

Moodz Concepts & Design kan u 100% ontzorgen,

zodat u weer verder kunt met ondernemen.